کاخ توپکاپی شکوه معماری در استانبول
نوشته شده توسط : enitour

بدون شک کاخ توپکاپی استانبول جزو پربیننده ترین جاذبه های توریستی استانبول است  . اما در سال گذشته بخش حرمسرای این کاخ عثمانی بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است .

 

 

حرمسرای کاخ توپکاپی استانبول جزو مهمترین بخش های این کاخ بوده  است که در اواخر قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است . در محوطه حرم سرا 300 اتاق وجود دارد و حدود 1000 زن ، کودک و کنیز در این محوطه زندگی می کرده اند . وقتی وارد ساختمان اصلی میشوید پر از دالان ها و راهروها فروان است که به هم متصل هستند و محل اقامت زنان بر اساس درجه و مرتبه ای که داشتند از یکدیگر جدا بوده است .


Image result for ‫کاخ توپکاپی‬‎


مقام ارشد در حرم سرا مادر پادشاه و یا والده سلطان بوده است که در واقع تصمیم گیرنده اصلی داخل حرم بوده است و وقتی وارد قسمت مربوط به والده سلطان در حرسرای کاخ توپکاپی میشوید با اتاق بزرگی که مزین به کاشی کاریهای نفیس و کنده کاری های بسیار زیباست رو به رو می شوید . بعد از مقام والده سلطان در حرمسرا  زنان عقدی پادشاه که صاحب فرزند پسر بودند از اهمیت زیادی برخوردار بودند و اتاق های بزرگ و زیبایی به آنها اختصاص داده می شده است . 

از جاهای بسیار دیدنی در بخش حرمسرای کاخ توپکاپی ، حمام ویژه والده سلطان و  همین طور راهرویی به نام آلتین یول یا گذر طلایی میباشد . گذر طلایی در واقع راهرویی است که به محل اقامت پادشاه ختم میشده است و چون در روزهای جشن در این محل سکه های طلا پخش می کرده اند به این مسیر گذر طلایی گفته میشده است .

 

 Related image




:: برچسب‌ها: ترکیه , استانبول , گردشگری , تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: